نحوه کشیدن چارت در اکسل

دانش مدیریت خود را در تمام حوزه‌های مدیریتی به روز کنیم.

نحوه کشیدن چارت در اکسل

۱۰۹ بازديد
اکسل به عنوان یکی از بهترین برنامه های مدیریت داده در جهان شناخته شده است. این نرم افزار همچنین پس از Word و PowerPoint محبوب ترین محصول در Office است. (شما باید Word ، Excel ، PowerPoint و Access in Office را بیاموزید.)

با استفاده از این نرم افزار می توان اطلاعات را مشاهده ، طبقه بندی و سازماندهی کرد و نتیجه را به صورت نمودار یا نمودار نمایش داد. نمایش نمودار به ما در درک بهتر داده ها و نمایش نتایج نظرسنجی کمک می کند. در اینجا ما می خواهیم یک نمودار در اکسل ترسیم کنیم. برای یادگیری نحوه ترسیم نمودار در آموزش اکسل با ما همراه باشید.

چرا به نمودار احتیاج داریم؟

فرض کنید می خواهید آمار فروش شرکت در ده ماه گذشته را برای سرمایه گذاران و مدیران ارشد توضیح دهید. اطلاعات فروش در اختیار شماست و می توانید روند صعودی یا نزولی را مشاهده کنید. اما در یک جلسه یک ساعته با مدیران ارشد ، چگونه می توان همه نتیجه گیری های احتمالی این اطلاعات را تدوین و راه حل ها را مورد بحث قرار داد؟ نمودار یک نمایش گرافیکی از اطلاعات است که درک مخاطب را تسهیل می کند. با کمک نمودار می توانید:

** روند صعودی یا نزولی (به عنوان مثال ، برای آمار فروش یا افت مشتری) را نشان داد و نقش عوامل مختلفی مانند زمان را روشن کرد (به عنوان مثال ، ما در ماه اکتبر افزایش داشتیم اما در نوامبر روند نزولی داشتیم).

** سهم نماینده را در یک رویداد نشان می دهد (به عنوان مثال 30٪ از فروش از طریق وب سایت انجام شده است)

** مقایسه دو یا چند پدیده یا عامل را نشان می دهد (به عنوان مثال ، میزان مشارکت کارکنان بازاریابی)

** واریانس را نشان می دهد.

** و ده ها مورد کوچک و بزرگ دیگر



همانطور که مشاهده می کنید نمودارها ابزاری مهم برای تجارت یا آموزش هستند. از نمودارها می توان برای نمایش یافته های تحقیق و یا ترغیب سرمایه گذاران شرکت به سرمایه گذاری در یک ایده جدید استفاده کرد. اما چگونه؟

نحوه ترسیم نمودار در اکسل را بیاموزید

ترسیم نمودار در نرم افزار اکسل کار دشواری نیست. اما در آموزش اکسل به این بخش توجه زیادی می شود زیرا یکی از موارد مهم و حیاتی است. احتمالاً بیشتر شما در برنامه های درسی ساده خود با نمودارهای میله ای در Excel روبرو شده اید. Office وقتی از Excel استفاده می کند که به نمودار نیاز دارد. اکسل داده ها را به صورت جدول در می آورد و در نهایت آنها را به نمودار دلخواه شما تبدیل می کند. بنابراین ، اول از همه ، تسلط بر طبقه بندی (جدول بندی) اطلاعات بسیار مهم است. زیرا ردیف ها و ستون های جدول شما سرانجام اساس نمودار شما را تشکیل می دهند. انواع نمودارهایی که می توانند در Excel استفاده شوند:

* نمودار میله ای: این یک نمودار زمانی است که ما یک سری متغیر یا داده های عددی برای یک سری دسته ها (دسته) داشته باشیم. به خصوص اگر بخواهیم دو یا چند عامل را با هم مقایسه کنیم. به تصویر زیر توجه کنید. بر اساس این شاخص ، ارقام فروش سال 2009 در فصول مختلف (دوره های سه ماهه) در شرق آسیا با آمار فروش سال 2010 تحت همان شرایط مقایسه می شود.



اکسل همچنین به شما امکان می دهد این نمودار را به صورت سه بعدی ترسیم کنید. برای نمایش جزئیات بیشتر می توانید از ستون Stacked استفاده کنید.

نمودار خطی: این نمودار در مواردی استفاده می شود که می خواهیم تأثیر دو عامل را روی مقدار یک متغیر اندازه گیری کنیم. همه ما نمودارهای فیزیک دبیرستان را به خاطر داریم. در جایی که تأثیر دو عامل مانند زمان و شتاب در یک متغیر مانند سرعت اندازه گیری شد. نمودارهای خطی همچنین برای مقایسه تغییرات در دو متغیر یا تغییر در یک متغیر نسبت به مقدار استاندارد استفاده می شوند.

* نمودار پای: این نمودار معمولاً برای نمایش نسبت تعدادی از عوامل در یک رویداد استفاده می شود. به عنوان مثال ، سهم آلاینده های مختلف در آلودگی هوای تهران. در اکسل می توانید نمودارهای پای سه بعدی ، ترکیبی از دو نمودار پای و ترکیبی از نمودارهای پای و پای را ترسیم کنید.

هیستوگرام: خط کش یکی از بهترین روش ها برای مقایسه چندین فاکتور یا متغیر است. با استفاده از اکسل می توانید نمودارهای میله ای سه بعدی یا ترکیبی نیز ایجاد کنید.

نمودار منطقه: این نمودار شبیه نمودار خط است با این تفاوت که قسمت زیر نمودار نیز بخشی از آن است. این نمودار برای مواردی استفاده می شود که متغیر "مقدار" در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، فروش "کل" در 6 ماه به جای فروش در یک زمان خاص.

رسم نمودار در اکسل به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

پیش از هر چیز شما باید بتوانید نمودار مورد نظر خود را با داده‌های درست روی کاغذ پیاده‌سازی کنید. با این کار هدف خود از رسم نمودار و داده‌های مورد نیاز خود را به صورت دقیق مشخص خواهید کرد. اکسل نرم افزاری کاربرپسند است که افراد به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. بنابراین نیازی نیست مهارت‌های تخصصی کامپیوتر داشته باشید. آشنایی در سطح متوسط برای رسم نمودار کافی است. در نهایت نیز باید تکنیک‌های رسم را یاد بگیرید. در نهایت نیز با کسب تجربه نمودارهای مورد نظر خود را به بهترین شکل طراحی خواهید کرد.

Microsoft Office Excel (2019–present).svg

چه نمودارهایی را می‌توان در اکسل رسم کرد؟

کاربردهای مختلف به نمودارهای متفاوتی نیاز دارند. شما برای تحلیل دقیق داده‌های مورد نظر خود باید توانایی رسم نمودار در اکسل با انواع مختلف را داشته باشید. بنابراین پیش از هر چیز باید بدانید که چه نمودارهایی را می‌توان در این برنامه کشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.