کدنویسی با زبان VBA در اکسل

دانش مدیریت خود را در تمام حوزه‌های مدیریتی به روز کنیم.

کدنویسی با زبان VBA در اکسل

۲۱ بازديد

VBA  مخفف Visual Basic for Applications و یک زبان برنامه‌نویسی مایکروسافت برای اکسل و سایر برنامه‌های مجموعه آفیس مانند ورد و پاورپوینت است. تمام برنامه‌های آفیس دارای یک زبان برنامه‌نویسی مشترک هستند.

دو روش برای ماکرونویسی در اکسل وجود دارد: استفاده از Macro Recorder و دیگری Visual Basic Editor.

روش اول بسیار ساده است و نیازی به داشتن دانش کدنویسی VBA ندارد. در این روش بعد از فعال‌کردن ضبط کننده، اکسل تمام مراحل انجام‌شده توسط کاربر را ضبط کرده و آن را به‌عنوان یک «فرایند» ذخیره می‌کند. این فرایند همان ماکرو نام دارد.

دومین و قدرتمندترین روش ایجاد ماکرو اکسل استفاده از کدنویسی VBA است. برای دسترسی به پنجره VBA فقط کافی است دو دکمه Alt و F11 را در برنامه آفیس فشار دهید. در این زمان، پنجره‌ای متشکل از چندین بخش برای شما نمایش داده می‌شود.

در قسمت بالا سمت چپ این پنجره یک ساختار درخت مانند مشاهده می‌کنید. قسمت پایین سمت چپ به کادر ویژگی‌ها اختصاص داده شده و دو قسمت دیگر مربوط به بخش کدگذاری و اشکال‌زدایی هستند.

بخش کدگذاری جایی است که ایجاد ماکرو، کدگذاری و ذخیره‌سازی در آن انجام می‌شود. پس از نوشتن و ذخیره کد ماکرو، می‌توانید آن را به تریگر خاصی در مدل اکسل ضمیمه کنید. با فشار دادن یک دکمه خاص در worksheet می‌توانید ماکرو را فعال کنید. ساده‌ترین راه برای اجرای یک ماکرو ضمیمه کردن آن به یک دکمه است. ماکرونویسی در اکسل را با دیدن آموزش اکسل بطور کامل یاد بگیرید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.