راه های کاهش دمای سی پی یو

دانش مدیریت خود را در تمام حوزه‌های مدیریتی به روز کنیم.

راه های کاهش دمای سی پی یو

۲۴ بازديد
همانطور که می دانید سی پی یو هسته مرکزی رایانه شماست و کیفیت و قدرت سی پی یو در عملکردلپ تاپ شما بسیار اثرگذار خواهد بود. در این مقاله به بیان راه های کاهش دمای سی پی یو می پردازیم تا اگر قصد خرید سی پی یو دارید بدانید چگونه باید از ان نگه داری کنید تا طول عمر آن را افزایش دهید.

چگونه دمای پردازنده را کنترل کنیم؟

اکثر لپ تاپ ها دارای راه حل های خنک کننده بسیار جمع و جوری هستند که دمای پردازنده را کنترل می کنند. ابتدا باید مطمئن شوید که جریان هوا در اطراف بدنه رایانه شما خوب است و هیچ مانعی در ورودی و خروجی هوا وجود ندارد. اگر پردازنده شما نتواند هوای تمیز دریافت کند ، سریع گرم می شود.

همچنین باید مطمئن شوید که همه طرفداران کار می کنند. این می تواند به راحتی نور قاب را روشن کند ، اگر قاب شما دهانه های بزرگی ندارد ، ممکن است لازم باشد آن را باز کنید. یکی از بدترین موارد در مورد دمای پردازنده گرد و غبار است. مطمئن شوید که قاب کامپیوتر و پورت ها بدون گرد و غبار نیستند ، به خصوص اگر جعبه را در مکانی نگه دارید که به راحتی کثیف شود.

بهتر است دمای CPU تا آنجا که ممکن است خنک باشد ، زیرا یک CPU داغ می تواند مشکلاتی از آسیب ناخواسته سیستم تا آسیب فیزیکی خود CPU را ایجاد کند. شما می توانید با افزایش سرعت فن را خنک نگه دارید ، اما همچنین با نصب یک کولر CPU کارآمدتر که می تواند بدون ایجاد موشک دما را پایین نگه دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.