مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ

دانش مدیریت خود را در تمام حوزه‌های مدیریتی به روز کنیم.

مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ

۳۱ بازديد
هر کسب و کاری با هدف فروش محصولات و خدمات راه اندازی می شود و جذب مشتری و پیدا کردن مشتری وفادار برای خرید محصولات و خدمات ما به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از این فاکتورها مارکتینگ یا همان بازاریابی و تبلیغات است.

همانطور که کاملا مشهود است؛ اینترنت و کامپیوترهای هوشمند و ورود به عصر تکنولوژی و ارتباطات زندگی افراد و سبک زندگی آن را دچار تغییرات چشم گیری کرده است در این راستا نحوه بازاریابی و استراتژی های مارکتینگ هم تغییر کرده است زیرا رفتار مصرف کنندگان نیز تغییر کرده است و بیشتر به خرید آنلاین و اینترنتی روی آورده اند.

مارکترها به دیجیتال مارکتر تبدیل شده اند و بازاریابی به دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد.

دیجیتال مارکترها برای تحلیل رفتار مصرف کنندگان از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند رفتار مصرف کنندگان را تحلیل کنند و اقدامات مارکتینگی و تبلیغاتی درستی را پیاده کنند. از جمله ابزارهایی که به آن ها کمک میکند میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- گوگل آنالیتیکس

2- گوگل ادز

3- گوگل تگ منیجر



یکی از شاخه های اصلی در دیجیتال مارکتینگ سئو است. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو بخصوص گوگل است که در فروش شما تاثیر زیادی دارد زیرا افراد زیادی با سرچ کالا یا خدمت مدنظر در گوگل به دنبال فروشگاهی مثل شما می گردند پس با سئو و بهینه کردن وب سایت خود به آن ها کمک کنید و فروش خود را بالا ببرید.
در این سبک از بازاریابی، کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می‌کنند. در ادامه این روش بازاریابی را به طور کامل شرح خواهیم داد.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال (اینفوگرافی)

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1- آنالیز و تحلیل داده

پس از اجرای هر کمپین تبلیغاتی، لازم است با کمک پلتفرم‌های مختلف، به تحلیل کمپین موردنظر بپردازید. پلتفرم‌های داخلی و خارجی مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند به بهبود کمپین شما بسیار کمک کند. با تحلیل درست، بازدهی بازاریابی شما بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.